Time is like a river.. we can't touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again... So, enjoy every moment of our LIFE...


Followers

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)
Ayah..Mama..Aliyah..Aina..Aisya..

06 October 2009

Hari Raya Aidilfitri 2009

20hb September (Ahad)

Alhamdulillah, selepas kita berpuasa 29hari tahun nie, arini kita menyambut Hari Raya.. yang pastinya anak2 la insan yang paling gembira mcm kita dolu2.. zaman kanak2..

Tahun nie beraya umah MIL dulu.. mcm biasa di pagi raya bangun awal nak bersiap2.. tahun nie agak mendukacitakan coz baju raya tk memenuhi spec! huhu.. udahnya rembat gaju lain kat first lady... sadis2..malam td dh iron baju siap2.. lebih haru lagik bila dh mandi nk pakai baju ghaye nan ader.. baru kusedari `inner' tak bawak!! tertinggal kat bangi! huaaaaaaaaaaaa... udahnya semua sedondon choc pink anak beranak di pagi ghaye.. aku sorang jer ber`yellow'2.. huhuhu



Lepas papa, hubby n aie balik dari masjid, sesi bermaafan pun bermula lah.. bagi aina n aliya, of course la time dpt duit ghaye yg paling dinanti2kan.. hihi'



Hari raya pertama buat baby echa tahun nie.. banyak gak ler baju ghaye dia tapi warna ni la yng paling kena ngan kakak2nya n hubby.. tapi.. mcm baby boy lak.. hahaha..
Baju nie mmg untuk baby girl sebenarnya.. seluar penuh ngan flower n butterfly. cuma shirt jer hubby minat yg berkolar. tu yg nmpk boy sgt.. (nie jawapan untuk Rodie.. hehe)

Tapi berbanding kakak2nya masa kecik2 dulu..echa tkder kasut ghaye.. hehe.. bukannya aku n hubby tknk beli. tapi nak bagi dia peluang melasak dengan jayanya!! nanti kalau ada kasut, takut dia tk selesa.. ada betuinya tindakan kitaorng nie.. hehe.. mana tknya. tetiba SIL aku (zu) belikan echa kasut.. comey sgt! kira ini kasut echa yg pertama la.. (gambaq takder)..
mmg kena ngan warna baju echa.. bila pakai echa mengamuk nk bukak.. huhu.. nampak no kampunya baby ku ini.. huhu..




Lepas makan, siap2 balik ke kg hubby (Batu 18, Hulu langat)..



Raya ke-2 beraya kat Meru Klang pulak umah abg MIL.. sampai dari Klang ke Cheras dah mghrib.. patutnya sempat la jumpa adik aku yng nak balik ke Kelantan. Katanya nk gerak kul 2 pagi. tup2, balik lepas maghrib.. huhu.. mana dan nk jumpa.. takper la.. jmpa later2..

Raya ke-2 malam patutnya terus ke Banting. tapi aku letih. letih sgt! n bila memikirkan adik aku pun dh bertolak ke Kelantan, maknanya nothing yg aku nk kejarkan sgt.. so, kitaorang tdo 1 malam di umah Bangi. so, ni Gambar beraya di kampung aku lak...




Gambar bawah nie masa g umah cik Salmah (*duduk bertudung krim).. Cik Sal nie lah yang dulu2 jaga aku adik beradik masa kecik.. seronok betui dia bila kami dtg beraya ramai2..

Yang nie umah tok busu aku lak.. dulunya umah buyut (moyang) aku. lepas buyut meninggal. tok busu renovate umah sikit.. jadik cantik gila tu!!



3 comments:

Don & Nor said...

sadiskan bila nak pakai sedondon...jadi x dondon...echeh..macam pantun en. pardon plak..huhu...
takper2..yg penting dapat raikan dgn penuh kesyukuran n kemeriahan...

Rodiah Sabri said...

kak..nape pakai cecah cm boy???.. kesian cecah...

Rodiah Sabri said...

comelnye wawan...debab gle..dh same besar dgn nena..hehehhe

Blog Widget by LinkWithin

My Weight Lose Journey Since 01.11.2009

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

SNTN Progress...

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter