Time is like a river.. we can't touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again... So, enjoy every moment of our LIFE...


Followers

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)
Ayah..Mama..Aliyah..Aina..Aisya..

03 April 2008

MQA Family Day

28hb - 31hb Mac 2008
(Everly Resort Hotel, Melaka)

Hari nie Ofis aku buat Kursus Kecergasan dan Kesihatan (merangkap Family Day) di Melaka.
Buat 3 hari 2 malam... Plan asal pi sekali ngan family, tapi last minute hubby ada class n nilai student project.. so, nak tak nak, aku pun ngan sumi naik la bus yang ofis provide...

Pagi2 hubby hantar aku kat ofis (lewat!!)...
then buat kerja sikit, dalam 12.30 bus sampai... Dalam kul 12.45 baru bus gerak ke destinasinya...



Bus tak penuh... maklum ler dah ramai staff yang dah kawin, so gi ngan family la kan..
Dalam perjalanan berhenti sekejap kat hentian (kot2 ader yg nak lepas hajat) ..hihi.. Termasuk ler aku! beli buah n air..
"Hai sumi, serius nya muka...tau la ko vegie... sabar ea.."



Dalam kul 3 kami sampai ke destinasi...
Nie bergambar dengan zul kat meja pendataran.
lepas pendaftaran terus pi minum kat tepi swimming pool (welcome drink)..



Oleh kerana hubby aku sampai esok petang, so ajak kak zura n sumi temankan malam nie tido..hihi.. penakut!! bilik aku mengadap laut n swimming pool.. cantik view kat sini..



Yang bawah nie lak view dari bilik kak zura n Sumi...



Lepas dinner, bermulalah kursus kecergasan & kesihatan... malam nie baru teori.. Penceramah En Suhardi dari Majlis Sukan Negara (MSN). Lawak betul la dia nya ceramah...
Lawak2 pun pedas jugak ler bila bab pemakanan tu... kih..kih..kih...



Abis dalam kul 10.30mlm. Lepas tu terus ada perjumpaan biro sosial untuk persiapan malam esok. habis dalam kul 12.30 then terus tido.

Senamrobik

Pagi sabtu 6.45 pg dah turun untuk senamrobik... bersemangat giler... seronok la.. instructor nya pun best (nana n nini)...

Pic dengan nana n nini...







Lepas senaman terus breakfast.. then kul 8.30 start ceramah tentang cara senama yg betul n ujian kecergasan... walah2... letih nya!! baru jer senamrobik, kat sini bersenam lagik! huhu...








Tapi yang paling best part ujian kecergasan... kelakar la.. semuanya enjoy!!
Ujian nie untuk tengok umur fisiologi kita.. walaupun age kita baru 31, umur fisiologi can be more or less than that!! depends on kita nya tahap kecergasan ler...
Last time (2003) aku dah pernah buat ujian nie masa program Bori Tatanegara... masa tu umur baru 25 but umur fisiologi aku 55. malu sgt sebab dia suruh angkat tangan!! yang kali nie Tuan Haji tu baguih... dia kata rahsia yang kita n penilai kita jer yg tau! tu yg buat ... kalau tak aku dah cabut lari!!!!!!!!!! hehe....
Alhamdulillah, tis time umur fisiologi aku ditahap yg memuaskan dan mungkin leh aku anggap di tahap membanggakan untuk diri aku.... hihi....



Letihnya!!!!!!!!! Abis sesi nie dalam kul 12.45, terus lunch n turun balik ke ballroom untuk persiapan persembahan malam nie...



Semua AJK biro sosial tengah bertungkus lumus untuk persiapan terakhir. Sumi as floor manager sedang sibuk ngan June...
ada yg sibuk buat taging untuk pakaian beragam kanak2...



Kat sini la akan diadakan malam citra pesona budaya....





Aku turun awal dalam 6.30 ptg untuk siapkan lcd and laptop. hubby dah samapai td ngan anak2 dalam kul 6. aku suruh mandi2 n turun for dinner kul 7pm.
Biro kena makan awal...



Alhamdulillah, lepas dah penat berlari sana sini, majlis pun selesai... pada aku semua nya berjalan lancar.. tp tak tau la org lain. tp aku pegang pada kata2" bukan senang nak puaskan hati semua orang...."

Bawah: Saman (MC), June, sumi, kak zura n aku (duduk)



Bergambar dengan AJK Biro sosial yang membuat persembahan opening pada malam tu...

Dari kiri: aku, saman, ziera (pengerusi Biro), sumi, azira, azylia, june n wanie...
ada yang lain tp mungkin dah naik (jue, munirah, nor, suriati n fairoz)



Ngantuk beb!!! dah dua malam tido lewat. nie pun dah kul 1.00.. depa ajak pi makan, tak larat woooo.... tapi perut memang lapar giler!!!!









Senamrobik 2nd day

2nd day pun ada senamrobik.. badan dah sakit2!! tapi nak turun jugak.. bawak aliya n aina sama.. kakak senang jer nak kejut. adik yg susah sikit. mana taknya. hubby dok pujuk nena takyah turun... lama2 mama nya berjaya gak.! ngan hubby sekali kena turun aerobik .. ahaks!

Aliya n hubby buat la senaman tu.. aina??? hmm... malu!!! duduk jer kat tepi pagar tennis court tu...
Sampai member kata naper ngan aina tu? makin lama makin tunduk jer...
hihi... aina mmg ler depan orng malu2 kucing! kalau kat belakang..... tuhan jer la yg tau! habis jer senaman, habis dah kuku tangan tu kena kopek sebab malu! pas tu tak habis2 ajak mandi kolam.. adik...adik...

nie pic aliya, aina n Jasmin (anak Kak Joana).. time nie tengah nak breakfast.




Sukaneka

Macam2 acara, yang nie untuk kanak2... alamak, gambar iya n nena tak trnsfer lagi....



Depa buat gak bola tampar pantai n bola sepak pantai... yang uniknya pemain kena pakai kain sarung/batik semasa permainan berlangsung... tengok tu... hihi...
good idea..





Yang nie acara makan buah... cian kak dina makan buah masam... last2 bila dah tak larat aku pun disuruhnya makan!! hehe...





Apa2 pun aku enjoy n letih!!! tapi Dato' dah announce tis is the last family day for MQA... sedihnya....... sampai hati!!

No comments:

Blog Widget by LinkWithin

My Weight Lose Journey Since 01.11.2009

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

SNTN Progress...

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter