Time is like a river.. we can't touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again... So, enjoy every moment of our LIFE...


Followers

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)
Ayah..Mama..Aliyah..Aina..Aisya..

17 October 2008

16 Oktober 2008 - Hari ini dalam Sejarah...

Dulu2 selalu ada kat tv kan.. rancangan `Hari ini Dalam Sejarah'.. Dia dok citer la apa peristiwa yg pernah berlaku pd tarikh2 tertentu..

So, untuk 16 Oktober nie aku pun ada benda nak citer... kalau kak mask ari nie bermakna pada dirinya sebab besday abg Jask tapi aku.....

Pertamanya... 7 tahun yang lepas, pada tarikh ini (16 oktober 2001) aku mula bertugas di MQA (dahulunya LAN).. nyeh..nyeh.. melapor diri untuk bertugas dengan teman seangkatan yang lain ...Saman, June, Alin, Nuds, Nilam, Mek Ja dan Elly..
Dah lama aku kat sini ghupenya... dan banyak sungguh kenangan dan pengalaman yg aku dpt..

Dan keduanya, semalam petang (16 Oktober 2008) aku mendapat seorang lagi adik lelaki.. yer.. adik.. Alhamdulillah makcik Lina (isteri ayah) selamat melahirkan baby boy kat Hospital Klang.. tapi secara pembedahan coz baby nya songsang..

Mulanya macam terkejut n malu bila tau nak dapat lagik adik di usia aku yg mencecah 31 tahun.. tapi aku sedar aku tak boleh menolak takdir yang ditetapkan oleh-Nya.. Bak kata mak mertuaku.."Semuanya nie ada hikmah.. ini kuasa Allah. Diberikan rezeki anak pada ayah ngan Cik Lina sedangkan ada ramai lagi yang mengharap masih belum dikurniakan anak lagi"... betul kata mama..

Alhamdulillah semuanya selamat dan insya-Allah anak ku yg ke-3 nanti akan lahir Disember dan sebaya dengan pakciknya... t bila dah amik gambar dan dh ada nama aku update kat sini..

9 comments:

ummicaca said...

pe pon, tahniah.......

maskjask said...

tahniah2...nanti balik nanti nak buat kenduri kesyukuran sesama kat bangi boleh la nihh... hehehe

amiRAzlin said...

Betul tu kak macam kitaorg yang mengharap dan terus mengharap..semoga Allah makbulkan doa kami..aminnnnn

Selly Buke said...

ummicaca n kak mask thanks.. lin.. sabar ea dik.. setiap yang berlaku kat kita ada himahnya..

amiRAzlin said...

betul tu kak..sedih mmg sedih tp kalau pk sgt xbleh nk hidup rasanya..kdg2 terasa tak tertanggung dugaan yang Allah berikan kt kitaorg..

Rodiah Sabri said...

kak,ingat tak akak ade mik gmbr ms kite g piala m'sia. dh transfer?

Nnti email..kenangan tu...hehhehe

mommy anis said...

selly...dah 7 thn kan kita...setiap thn aku ingatt....hehehe tu hari aku ingatkan ko kan..

hehehehe

pstt....ko tak ckp pon ngan aku makcik ko ngandung...wahhh gagah lg ayah ko ekk...alamak...

safa said...

oooooooo ghupenyer kita rakan sebaya masuk ke LAN/MQA...heheheheh dah berjanggut rupanya kita kat sini....ala nad bapak aku masa dapat adik aku yang bongsu tuh umo 62 heheheh

Don & Nor said...

haah kak...tahniah...

Blog Widget by LinkWithin

My Weight Lose Journey Since 01.11.2009

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

SNTN Progress...

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter