Time is like a river.. we can't touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again... So, enjoy every moment of our LIFE...


Followers

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)
Ayah..Mama..Aliyah..Aina..Aisya..

17 November 2009

Aliyah Stories

Dah lama tak cerita ceritun pasal kakak.. asik2 citer pasal Aisya jer.. hehe... Aliyah sekarang dh makin tinggi n kurus.. makan bnyak tp still cekeding.. kakak nie jenis yang senang naik hangin.. n sgt laaa ringan mulut.. sikit2 jer nak menjawab.. memang la agak panazzz mama dia nie dibueknya.. susah jgk n agak makan masa aku nak memahami karakter aliyah nie.. sejekap dia happy n manja.. sekejap lagik tk sampai 1 minit dia dh leh naik hangin!! camana tu?? bila hubby lama outstaion aritu aku hantar aliyah g kelas piano.. masa tu aku berdua jer ngan dia.. aina n aisya stay kat umah ngan makcu (teacher taska aisya).. masa tu la aku cuba slow talk ngan dia.. alhamdulillah rasanya aku boleh sikit2 memahami karakter kakak n camana nak bagi dia cool down balik.. :-)

Ini kisah last week - balik sekolah, aliyah inform yang dia kena buat persembahan untuk sekolah agama (KAFA) sempena majlis penyampaian hadiah akhir tahun. tapi disebabkan tak dpt apa2 surat so aku n hubby buat endah tak endah jer la.. rupe2nya kakak bukan jer buat persembahan tapi dapat hadiah jugak.. huhu... Mama mintak maaf yer sayang... KAFA nie pun satu, bagik la surat maklumkan.. at least parents tau la... nie tup2 semalam aliyah balik bawak result n piala... huhu... as a parent aku rasa bersalah la kan.. patutnya aku g untuk bagi sokongan pada anak2..
at least anak2 akan rasa bersemangat untuk teruskan usaha masa akan dtg..

itu hal KAFA.. yang nie hal Sek kebangsaan lak! semalam dpt surat yang aliya dpt amik anugerah, then bila baca2..majlis tu ari nie!! hangin ke tak hangin?? kita nie bekerja.. ada majikan.. of course la nak mintak pelepasan bagai... huhu... hubby malas nak gi sebab aliyah merosot kat sekolah kebangsaan.. tapi aliyah dah merengek2 suruh pergi.. mamanya ni cair gak lah tgk ank merengek2..huhu.. nasib la bos aku okey.. hehe.. bila gi majlis tu .. ianya idok la seperti yang aku gambarkan.. ahaks... maklum la dolu2 zaman aku sekolah ada persembahan bagai! yang nie.. huhu sungguh membosankan.. abih je giliran Aliyah aku, hubby n aina terus jer bangun beredar.. Sebenarnya tak patut aku buat cenggitu.. tapi mmg aku tak leh nak duduk terus kat situ... betui2 membosankan... I'm so sorry..

gambar sekitar majlis kat sek keb kakak..

Aliya yang anginnya sukar di ramal... hehe..


5 comments:

Rodiah Sabri said...

sms kakak,tanye die nape merosot..jawapan die " banyak main". Ben kate jawapan die JUJUR SGT.Hehehehe

Selly Buke said...

hehehe.. kebetulan exam sama ngan exam KAFA.. dia mmg tk study langsung.. baca yang KAFA jer.. tu yang KAFA result meningkat..

d, mesti bestkan bila scan baby boy? :-)

Selly Buke said...
This comment has been removed by the author.
Rodiah Sabri said...

Hmm..ben la yg hepi sgt.Smlm seharian senyum jer.Rodi nk girl, tp tak kesah la kan..dh beli 2 helai bj pink,nk bg org pn syg sbb comel sgt...!hehe.

Selly Buke said...

takper2... simpan jer baju2 tu.. dpt la arsyad tu geng.. hehe

Blog Widget by LinkWithin

My Weight Lose Journey Since 01.11.2009

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

SNTN Progress...

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter