Time is like a river.. we can't touch the same water twice because the flow that has passed will never pass again... So, enjoy every moment of our LIFE...


Followers

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)

Berpindah ke Blog Baru Since Januari 2011 (Just Click @ Picture)
Ayah..Mama..Aliyah..Aina..Aisya..

27 August 2007

Makan-makan

25hb Ogos 2007
(Villa Camelia)

Hari nie ada kengkawan opis nak mai umah... Nilam, June, kak zierah, Kak mask, Nad n Mek Ja...
Nilam, Kak Mask n Mek Ja beli umah kat area umah aku... so, sambil2 nak melawat umah depa, mai ler melawat aku sekali..haha...

Aku bagitau nilam yg aku tak tau masak..so, dia bawak Laksa... hehe... sedap!!!
so, masing2 bawak bekalan dari umah... aku pun sediakan la ala kadar...

Menu ari nie:
1) Laksa - NIlam
2) Pasta, puding berkuah - aku ler
3) Puding caramel - Mek Ja
4) Dunkin Donuts - June
5) Rojak Buah - kak Mask
6) Kuih muih - Kak Zierah

Orang yang pertama sampai ialah Kak Zierah... Aliya n Aina memang happy kalau dengan kak zierah... tgk tu, sampai2 dah bergambar n tour umah aku,,hihi....



Aliya n Aina bawak Kak zierah melawat rumah... Then tunjuk carpet baru diaorang... Posing lagi tu... Nie kat bilik belajar diaorang... Asalnya nak buat bilik tidur Aina, tapi kecik lagi...



Mmmm... sementara semua ibu2 dan bapak2 menyembang n makan2... Anak2 ditempatkan la kat bilik mainan... Aman sikit tak mengacau! hihi...

Tgk tu, Hasya (1st Daughter K. Mask) nak buat akrobatik ker? Comei tul la Hasya nie...



Yang kat bawah nie Dinie (K. Mask 2nd Daughter) ngan Aliyah..
Hmm.. Tengok tu abis semua mainan dah kuar...
takper2 asalkan korang semua bahagia.. ahaks





Atas dan bawah nie anak Nilam (Husna n Abang Ngah)...
Yang bestnya, lepas balik dari umah aku, Husna tak habis2 merengek kat ibu nya ... Nak beli Rumah Mainan!! Cian dia... Nilam kata dah lama mintak, then bila pi umah aku, aliya ada...lagik kukuh ler alasan dia nak beli... DAN!!! Husna Berjaya!!!! kelakar betul la budak2 nie... Sabar yee Nilam...



Mek Ja n her daughter (Aliya gak...)
ian ALiya... dia kenit lagik tapi asik berlari sana sini, dah terhantuk kat bucu meja... huhu...



Hmm... Apa jer la yg diborakkan tu... "Nad, Mek Ja... Makan jer la... Banyak makanan tu... saper lak yg nak makan nanti... nyum! nyum!".. Hmm Abang Jas (Hubby K.Mask) pun cam dah lapar tu...



Ha! Lepas dah kenyang, Jgn lupa basuh pinggan ea.... kuang..kuang..kuang...
Nie la bibik aku yg rajin..haha...

Dari kiri: June, Kak Zierah n Nilam... (Aku kat belakang tu jadik bos...)



Lepas dah kemas2 diaorang pi tgk umah masing2... jalan kaki jer... selang dua baris umah...



Bergambar depan Villa Camelia ku....



Orang yang paling last balik...Mek Ja n Makhzani (solat maghrib dulu)... Tapi cian diaorang... tiba2 jer umah aku black out!!! umah aku jer....!!!!! Memang la ada problem kebelakangan nie, tapi tak sangka lak kena time kengkawan datang.. Cian diaorang kepanasan...
Esoknya, panggil wireman repair...
Fius terbakar...

He..he... seronot2... Bila la nak berkumpul lagik macam nie...
Lagik best kalau lagi ramai... leh ajak Kak Dina n Kak Hana... Tapi Kak Mask la nie dah kat New Zealand... buat Master....

6 comments:

Z.I.E.R.A.H said...

Wow, best la ada blog camnie...teruja den.. Huhuhu, teringat di waktu2 tu kan...erm, syoknya bila ada semua kengkawan..get together-gether. Tak pa, nanti I plak buat open house, tapi Selly kena jadik camerawoman plak ler...hehe, bangga den bilo tengok gambor2 tu semua...berbaloi den bwk kamera time tu..hihi..:D

Selly Buke said...

Iyolah tu Kak Zierah...
Makan2 nya pasal no hal! set jer time n place... chewah!!

muddymask said...

salam,

hahaha...dah ada blog yer.. kami pun baru bukak jugak...tapi lom update lagi... baru cerita pasai perjuangan ke nak mai NZ ni je.. lom masuk lagi bab kat klia dan memula sampai sini... nanti kami pos alamat blog kami...nenny cepat la datang...kami sedang menanti..

hasya siap terbayang2kan aliya kat sini... dia kata kawan dia ada muka cam aliya...berangan la tuh...

Adanya blog ni senang sikit kami nak boh gambaq kami di sini dan tinggalkan pesanan utk kengkawan...

Memang best makan2 hihihi... rindu la aku kat korang... muaaaahhhh!!

Z.I.E.R.A.H said...

Hahaha...aku nak tunggu Mask nyer blog plak...sure gambaq2 lagi best tu...suruh kakak, dinie n aina posing sakan ngan baju sejuk...tak pun waktu duk kat orchard atau kebun bunga...waduh..tak sabaq sungguh aku nak tengok hangpa nyer gambaq...lepaih tu siap aliya n aina sekali leh lepas rindu...hehe.. :D:D

Dakdina said...

ha.ha..ada jugak nama aku disebut diakhir2 baris terharu, lepas ni jemput la aku...
Nenney..aku dah berjaya buat blog sendiri..cuma nak belajar sikit2 je lagi dari hang..nak design sendiri blog tu tapi tak tau mcm nak guna tool dia. Nanti kasi tusyen naa..

Anonymous said...

how long to get pharmacy degree http://drugstore4.com/de/product/clomid-serophene.html pharmacy infusion therapy [url=http://drugstore4.com/fr/product/malegra-fxt.html]malegra fxt[/url]
the pharmacy http://drugstore4.com/product/urispas-tabs.html east tao herb pharmacy santa fe [url=http://drugstore4.com/product/himalaya-pilex-ointment.html]career in pharmacy[/url]
alltown pharmacy eatontown nj http://drugstore4.com/de/product/mircette.html pharmacy technician training programs wiki [url=http://drugstore4.com/fr/product/imodium.html]imodium[/url]
pharmacy stress http://drugstore4.com/de/product/zyban.html pharmacy quick lab [url=http://drugstore4.com/category/weight-loss.html]online pharmacy apo shipping[/url]

Blog Widget by LinkWithin

My Weight Lose Journey Since 01.11.2009

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

SNTN Progress...

Created by MyFitnessPal - Free Calorie Counter